29 Haziran 2015 Pazartesi

Kitap Yorumu: Sen | Selvi Atıcı

Kitap Adı: Sen
Yazar: Selvi Atıcı
Tür: Romantik 
Yayıncı: Müptela
Sayfa: 424
Baskı Yılı: 2015



Kardeşinin intikamını almak için çıktığın yolda aşkla karşılaşırsan…

Hiçbir şey göründüğü gibi değildir, bilirsiniz. Üstelik bahsi geçen bir kadın ise, asla! Dövüş sanatları uzmanı olan Süheyla, kardeşinin intikamını almak için çıktığı yolculukta kalbini tam bir baş belasına kaptırdı. Ruhu intikam ateşiyle yanıp tutuşurken kalbi aşk ateşiyle kavruldu…

Süheyla'nın adı, 'iyi huylu, sakin' anlamına gelir ancak aldanmayın, yol boyunca elinde muştasıyla aşk ve intikam duygularıyla örülmüş ince bir ip üzerinde ustalıkla yürüyecek gerçek bir kahramandır aslında. O zeki, yumrukları kadar dili de sert bir kadındır. Romanda Demir'le de tanışacaksınız. Aşkın muhatabıdır kendisi. Süheyla'nın intikam mücadelesinde en büyük yardımcısı olacaktır.


Lys geliyor kitap okumamam gerek, okumayacağım dedikçe yayınevleri ve yazarlar sağ olsun birbirinden güzel kitaplar çıkarıyorlar, irademi çatır çatır kırıyorlar.
*Şöyle bir giriş yapmıştım haftalar önce aslında bu yoruma. Fakat nedendir bilmem bir türlü yazıp bitiremedim. Kitabın su gibi akmasına karşın yorumda tıkandım kaldım adeta.*

Selvi ablayı çook uzun zamandır takip eden biriyim ve yazdığı her şeyi okuyacağıma da eminim. Hal böyle iken bölüm beklemeye dayanamayan ben, Wattpad'de Sen'i görür görmez takibe aldım. Daha ilk bölümden ilgimi de çekmeyi başardı şüphesiz. 

Kitap; kendi özgürlüğünden, hatta canından vazgeçmek pahasına kardeşinin intikamını almak isteyen Süheyla'nın, yollarının Demir ile kesişmesiyle başlıyor diyebilirim.
Süheyla, dövüş sanatları konusunda uzman ve bir de salonu var. Erkek arkadaşı ile sorunları olsa da annesi ve erkek kardeşi Umur ile normal bir hayat yaşıyor. Yine normal olan günlerden birinde, eve döndüğünde kardeşini arkasında bir not ile banyoda intihar etmiş olarak buluyor ve Süheyla için hayatın tamamen değiştiği an, bu an oluyor. Süheyla kardeşinin böyle bir şey yapmayacağına inanıyor ve işin peşine düşüyor. Bir takım araştırmalar sonucu kardeşinin arkasında bazı ipuçları bıraktığını anlaması ise uzun sürmüyor. Gözünü karartıp İzmir'deki hayatını geride bırakarak İstanbul'a yola çıkıyor. Sabahlarını annesinin eski bir arkadaşının moda evinde çalışarak, akşamlarını ise bulduğu ipuçlarını takip ederek geçiriyor. 

Moda evine müşteri olarak gelen Demir ile karşılaşması sonucu hayatı bir anda değişiyor. Bu karşılaşma sırasında kardeşine ne olduğunu bulmak için kullanabileceği özel bir karta rastlayan Süheyla gizlice onu almaya çalışıyor ve Demir'e yakalanıyor. Yaptığı şey yüzünden adamın insafına kalan Süheyla'nın Demir'le olan macerası da böylece başlamış oluyor.  

Her şeyden önce Süheyla gibi bir karakter oluşturduğu için Selvi ablaya buradan kocaman teşekkürler. Böyle güçlü, inatçı, gözü kara kadın karakterleri okumayı çok seviyorum. Başlarda, onu anlamaya çalışmadan önce duygusuz gibi geliyor insana ama kurgu aktıkça, Süheyla'yı tanımaya başladıkça ve hayatın onu bu denli yıpratmasına rağmen tüm zorluklara göğüs gerdiğini gördükçe ona olan hayranlığım daha da arttı. Genellikle okuduğum kitaplardan bahsederken erkek karakterleri ön plana çıkarırdım fakat Süheyla bu tabuyu da yıktı geçti. 

Tabii bu demek değildir ki Demir'i sevmedim. Aksine kendisine bayıldım adeta. Öyle bir adama nasıl bayılmam ki sonuçta! Yakışıklı, zengin, karizmatik, sahiplenici, romantik vs. olması bir yana, konuşarak kendine aşık edecek türden bir karakter Demir. Öyle ki önce sivri dili, imalı konuşmaları, muzırlıkları yüzünden sinir eder, sonra tek bir kelimeyle sizi eritir. Demir'in Süheyla'yı sinir eden bu tavırları beni bolca güldürdü kitap boyu aslında. 

Tek bir sayfasında bile sıkmayan, akıcı, sağlam kurgulu, komik, romantik, yer yer de hüzün barındıran bir kitaptı Sen. Selvi ablayı takip edenler kaleminin sağlamlığını biliyordur mutlaka. Fakat daha önce okumayanlar varsa tereddütsüz okumalarını tavsiye ediyorum. Demir ve Süheyla ikilisi ilaç gibi gelecektir eminim.
Son olarak da Demir'in abisi Çelik'in hikayesini de sabırsızlıkla bekliyorum. Hatta aralarda Demir&Süheyla çifti görmek de hiç fena olmaz. Çelik ve Süheyla atışmalarına da hayır demem tabii! :D

Ve unutmadan Selvi Atıcı'nın ilk kitabı Kimliksiz'in yorumuna şuraya tıklayarak, kendisi ile yaptığımız röportaja da buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz! 



''Ne yaptığınızı sorabilir miyim?''
''Sana sarılıyorum.''
''Orasını anlayabiliyorum. Neden sarılıyorsunuz?''
''Sü, bu anın duygusal olması gerekiyordu. Filmlerde hep öyle olur!''

''Aşk bu! Kenarında köşesinde başka bir şey aramana gerek yok! Keşke alay ediyor olsaydım. Sana böyle ürkütücü bir şekilde tutulmasaydım. Bu... Muhtaç hissettiriyor. Aciz, ürkek ve zayıf... Ama aynı zamanda anlamadığım bir şekilde güçlü de hissediyorum.''


''Sizi öldürmeyi düşündüğüm ilk anda bunu yapmalıydım! İnsanların üzerindeki genel etkim ülsere neden olmak! Siz aşık oluyorsunuz... Sanırım sırf bunun için bile bir şansı hak ediyorsunuz!''


"Abiniz servetinizi koruma altına almak yerine; size yaşınıza uygun bir beyin nakli yaptırmış olsaydı muhtemelen tüm dünya huzur içinde uyurduk!" Sözleri üzerine adamın dudakları seyirdi ama Süheyla durmadı. "En azından ben aptalı oynuyorum. Siz, içinizdeki aptalla sonsuza kadar yaşamaya mahkumsunuz!"


Süheyla iki kardeşe tekrar baktı. Her şeyleri vardı. Her şeyleri! Paranın ulaşabileceği her şey önlerine serilirdi. Mutluluk hariç. Onca varlığın içinde aslında hiçbir şeyleri yoktu. Birbirlerinden başka! Adamlar güzeldi. Yüzleri, bedenleri, evleri güzeldi. Yaşadıkları hayat güzeldi. Giydikleri, yedikleri, kollarına taktıkları saatleri de güzeldi. Ama ruhları hasarlıydı. Bedensel tüm zevkler ellerinin altında olabilirdi ama ruhları açtı. İki hasarlı ruh, iki yaralı kardeş, iki güçlü adam...


''Ben, sana tapan adamım. Ben özleminden aklını kaçıracak olan adamım! Ben, seni görebilmek için televizyon kanallarında rezil olmayı göze alan adamım! Kahretsin, Sü! Ben, hayatını seninle geçirmek için yanıp tutuşan adamım! Ben, senin sevdiğin adamım!''
5/5






5 yorum:

  1. Türk yazarları okuma noktasında ciddi sıkıntılarım var aslında ama konu ilgi çekici görünüyor. Aksiyonun üst sınırını ise merak ettim...

    YanıtlaSil
  2. Türk yazar deyip de her birini aynı kefeye koymak doğru gelmiyor bana. Sonunda size hitap eden bir yazar bulacaksınızdır diye düşünüyorum. Konu kesinlikle ilgi çekici ve okursanız seveceğinize eminim. Zira Selvi Atıcı kalemi sağlam bir yazar. Kurgularında gerçek hayattan parçalar olması daha da cazip kılıyor kitaplarını. Mutlaka tavsiye ederim^^

    YanıtlaSil
  3. Merak ettiğim bir diğer kitap daha :)) İşin içinde Selvi abla olur da merak edilmez mi acaba bir kitap :D Bu zaten listede var o okunmadan olur mu yahu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmaz tabi ki canım! Aman çok bekletme. Açılış kitabı bile yapabilirsin bence :D

      Sil
    2. Bence de açılış kitabım olabilir :))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...