12 Haziran 2015 Cuma

Kitap Senaryoları | Mim


Merhabalaaar! Düşes'in Günlüğü bizleri bir etkinliğe davet etmiş. Sümeyye ile birlikte yapalım dedik. Kendisine teşekkür ediyoruz. :*

1. Bütün kitaplarından kurtulman gerekiyor. Sadece belirli türlerden (Fantastik, Kurgu olmayan ve senin seçtiğin bir tür) birer tane kitap kalabilir. Hangi kitaplar kalırdı?

Tuğçe: Bu soruya ne cevap vermem gerektiğini çok düşündüm ama hiçbir şey bulamadım. Kitap alacakken bile günlerce düşünen biriyim, onlardan vazgeçip aralarından birkaç tanesini seçebileceğimi zannetmiyorum. =/
Sümeyye: Hangi bölümü seçeceğimi bile bu kadar düşünmezdim büyük ihtimalle. Kitaplarımdan kurtulmam istenen bir gelecek olmaz olsun. Yapamam. Evlatlarım gibi onlar benim.

2. Kitapçıdasın ve senden küçük birinin annesine okumayı sevmediğini söylediğini duyuyorsun. Ama annesi onun bir kitap alması konusunda ısrar ediyor. Yanlarına gidiyorsun ve okumayı fazla sevmeyenler için uygun olduğunu düşündüğün bir kitabı öneriyorsun. Bu hangi kitap?

Tuğçe: Ben öyle okuma yazma öğrendiği günden beri kitap delisi olan insanlardan değilim. Hatta ilk romanımı (Alacakaranlık :D) orta okuldayken okumuştum. Sorudaki gibi bir durumla karşılaşsam, kız veya erkek fark etmez Harry Potter derdim. Her yaştan herkesin bayılacağı bir dünya bence... Okumaya başlamak için mükemmel bir kitap.
Sümeyye: Açıkçası Tuğçe'yle aynı kategorideyim ben de bu konuda. Sekizinci sınıfta Alacakanralık'la başlamıştım okumaya. Fakat ilkokul zamanı babamın zoruyla okuduğum ve unutamadığım nadir kitaplardan biri olan Pal Sokağı Çocukları'nı önerirdim sanırım. 

3. Kendini iyi hissetmiyorsun ve toparlanmaya ihtiyacın var. İyi bir ruh hâline girmek için hangi kitabı okursun?

Tuğçe: Daha önce okuduklarımdan okuyacaksam, Taht Oyunları ya da Percy Jackson'ın herhangi bir kitabını elime alırım. Eğer okumadıklarımdan bir şeyler seçeceksem distopya ya da bilim kurgu türünde bir kitap olabilir.
Sümeyye: Sıkıldıkça Ateş Serisi ve Lonca Avcısı Serisini tekrar tekrar okuyan ve bıkmayan bir insanım. Sanırım bu iki seri olurdu. Gerçi her ne kadar bu iki seriden hem yazar hem konu bakımından çok çok farklı olsa da FMA kitaplarını da bu tür durumlarda açıp okuduğum oluyor. 

4. Küçüklüğüne zaman yolculuğu yapıyorsun. O zamanki hangi kitaba kendini kaptırırdın?

Tuğçe: Hiç kuşkusuz Kül Kedisi. Sonuçta her kız bir geceliğine de olsa prenses olmak istemiştir. :D 
Sümeyye: Tuğçeeee mükemmelsin :D Uçmak istiyorum ben. Peter Pan olsun *-*

5. Arkadaşın sana 4 günlük bir tatil sürprizi yapıyor ve bavul hazırlaman için sadece 1 saatin var. Yolda okumak için hangi kitabı alırdın?

Tuğçe: Çoğunlukla canımın istediğini okuyor olsam da her zaman elimdeki kitap bitince neleri okuyacağımı belirlerim. O yüzden şimdi gidecek olsam, şu an okuduğum Kağıttan Kentler ile o bitince okumayı düşündüğüm Marslı ve Ruhsuz'u alırdım.
Sümeyye:  Lys nedeniyle bayadır okumak istediğim fakat haftalardır kitaplığımda tozlanmakta olan Kızıl Yükseliş'i alırdım diye düşünüyorum. Ama Benim Uzak Yıldızım'ı da henüz bitiremedim fırsat bulup. Ben ikisini de alayım iyisi mi.

6. Evin soyuldu! Endişelenme, her şey yerinde ancak kitaplığın yağmalanmış. En çok hangi kitabının güvende olmasını isterdin?

Tuğçe: İlk göz ağrım olduğu için Alacakaranlık diyeceğim. :D 
Sümeyye: Hepsinin yeri farklıdır ve ayrı ayrı her kitabımı severim. Ama bu soruya Haruki Murakami'nin 1Q84 kitabı diyeceğim. Ödediğim miktar hala aklımdan çıkmıyor zira. Eskiden o fiyata çeyrek altın alınırdı :P

7. Arkadaşın kitabını ödünç alıyor ve berbat bir hâlde geri getiriyor. Hangisini yapardın? a) Fark etmemiş gibi davranırdın. b) Aynısından sana almasını isterdin. c) Gizlice onun bir kitabına da aynısını yapardın.

Tuğçe: Yukarıdakilerin hiçbirini yapmazdım. Öncelikle neden böyle bir şey yaptığını sorar ve ardından bir daha asla kitap vermezdim. 
Sümeyye: B ve C şıklarını asla yapamayacağımı biliyorum. İnsanların kalbini kırmaktan korkan bir yapıya sahibim. Ama konu kitaplar olduğu için A şıkkındaki gibi görmezden gelmek de bana pek uymuyor. Tuğçe'ye katılıyorum bu konuda. En mantıklısı bu olurdu.

Eski bir etkinlikmiş, kimin yapıp yapmadığını bilmiyorum o yüzden kimseyi etiketlemeyeceğim. Gören, arzu eden herkes yapabilir. ^^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...