8 Aralık 2014 Pazartesi

Kitap Yorumu: Evden Çok Uzakta | Kristin Hannah

Kitap Adı: Evden Çok Uzakta
Orjinal Adı: Home Front
Yazar: Kristin Hannah
Tür: Romantik, Aile, Dram
Çevirmen: Solina Silahlı
Yayıncı: Pegasus
Sayfa: 474

Bütün evliliklerde bir kırılma noktası vardır.
Bütün aileler yara alır.
Bütün savaşların bir bedeli olur...

Yirmi yıllık evlilikleri bitme noktasına sürüklenirken birçok çift gibi Michael ve Jolene de çocuklar, kariyer, fatura, ev işleri gibi günlük yaşamın sıkıntılarıyla uğraşmak zorundadırlar. Ancak hayatları beklenmedik bir biçimde değişir, ailenin direği olan Jolene tehlikeli bir savaşa doğru ilerlerken, kızlarına tek başına nasıl ebeveynlik yapacağına dair en ufak bir fikri olmayan Michael evde kalır. Bir anne olarak ailesinden uzak kalmak Jolene için çok ıstırap vericidir ancak bir asker olarak da sorumlulukları vardır. Savaş Jolene'i hiç kimsenin öngöremediği biçimde değiştirecek, Michael ve Jolene'in en büyük korkularıyla yüzleşmelerini sağlayacaktır. 

Kristin Hannah bu duygusal kitabında, âşık ve birbiriyle savaş halinde bir karı kocanın ilişkisine yoğunlaşarak sıkıntılı bir evliliğin mahrem topraklarında geziniyor...

Seni artık sevmiyorum. Dev bir dalga gibiydi o cümle, hiç umulmadık bir anda gelen, binaları temelinden yıkıp evleri un ufak eden bir dalga gibi...

Yorumuma başlamadan önce bütün şehitlerimize rahmet, ailelerine sabır diliyorum. Sizler asla unutulmayacak kahramanlarsınız. Her şey için teşekkür ederiz. Ruhunuz şad olsun!

Bu kitap hakkında söylenecek o kadar çok şey var ki... İnanın hangisinden başlamalıyım bilmiyorum. Kristin benim için çok özel bir yazardır. Bu okuduğum dördüncü kitabı ve hiçbirinde beni hayal kırıklığına uğratmadı. Her kitabında, her karakterini ayrı ayrı sevdim ve bittikten sonra günlerce etkisinden çıkamadım. Evden Çok Uzakta'da adeti bozmayarak, yine aynı etkiyi yarattı.



Kitabımız, Jolene ve Tami adındaki iki askeri pilotun Irak'a savaşa gönderiliş öncesini, savaş sırasında ve savaş sonrasında yaşadıklarını konu alıyor. Ailelerini geride bırakmak zorunda kalan bu iki kadın için hayat ciddi anlamda zorlaşıyor. Özellikle Jolene için her şey çok daha zor. Kocası Michael ile araları geri dönülemeyecek bir şekilde bozuk ve o çocuklarını aile içi sorumluluğu hakkında hiçbir şey bilmeyen kocasına emanet edip gitmek zorunda... 

Michael'ı başta hiç sevmemiş olsam da zamanla, asıl olması gereken insana dönüşmesinin ardından sevmeye başladım. Özellikle o mahkeme sahnesinde Jolene gibi benim de kalbimi çalmayı becerdi. Jolene ve Michael'ın ilişkilerinin gidişatını izlemek mutluluk vericiydi. Eğer aksi yönde devam etseydi, o kadar olayın arasında insan çıldırırdı.


Ve Jolene... Kesinlikle çok güçlü bir kadın. İçten içe ne kadar kırık dökük olsa da her zaman bir şekilde hayata tutunmanın yolunu bulmuş. Ama son yaşadığı şeyler o kadar ağırdı ki... En dibe battığı anda bile sürekli 'ben olsam bu 

kadarını bile yapamazdım' dedim. 

O savaşın ortasında bile Tami ile olan dostlukları çok özeldi. Beraber geçen onca yıl, kurulan onca hayal... 




Kitabı okurken o kadar çok yerde gözlerim doldu ki... Yaşamadığımız için savaşın ciddi manada ne demek olduğunu, nelere mâl olduğunu hiçbirimiz bilmiyoruz. Bilsek, görsel bile ertesi gün unutuyoruz.

Bu kitap her zaman ben de özel olacak çünkü en yakın arkadaşımın, en büyük hayali askeri pilot olmak. Her kelimesinde onu hatırladım.


Eğer, aile ve dostlukla ilgili şeyler okumayı seviyorsanız kesinlikle bu kitaba bir şans vermelisiniz.



5/5

3 yorum:

  1. Şu yazarla hala tanışamadım gerçekten şaka gibi. Tatilde ilk işim olacak, kitapları elimde ama fırsat olmadı. Hep aynı tarz gitse de okutmayı başarıyor sanırım. Çok güzel bir yorum olmuş. Dediğin gibi, savaşın asıl anlamını hiçbirimiz yaşamadığımız için bilemiyoruz.. Blogunu yeni keşfettim ve çok iyi gidiyorsun bence. Bu ara çok sık yazamasam da, ben de bloguma beklerim. ortaboypopcorn.blogspot.com.tr :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, genelde tarzı aynı. Aile, arkadaşlık konularını işliyor. Okurken kendini yazarın verdiği duyguya o kadar çok kaptırıyorsun ki kitapların benzerlikleri seni rahatsız etmiyor. En azından benim için durum böyle. :') Çok teşekkür ederiz yorumun ve desteğin için. :')

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...