10 Eylül 2014 Çarşamba

Kitap Yorumu: Kayıp Kahraman | Rick Riordan



Kitap Adı: Kayıp Kahraman
Orjinal Adı: The Lost Hero
Yazar: Rick Riordan                                                      
Seri: The Heroes of Olympus #1
Tür: Fantasy, Young Adult, Mythology, Adventure, Childrens
Yayıncı: Doğan Egmont
Sayfa: 542                                    

Yunan efsaneleri günümüzde yaşamaya devam ediyor!
Percy Jackson ve Olimposlular macerasından sonra yepyeni bir seri başlıyor: Olimpos Kahramanları!
İlk beş kitabın sonunda, büyük bir savaşın ardından Melez Kampı'nda bıraktığımız dostlarımız, yeni melezlerle birlikte yepyeni bir serüvene adım atıyorlar.
Ancak büyük bir sorun var: Percy Jackson kayıp!
İşte Olimpos Kahramanları serisinin ilk kitabı Kayıp Kahraman'da tanışacağımız üç yeni melez:
JASON'ın bir sorunu var. Hafızasını tamamen kaybetmiş. Jason buraya nasıl geldi? Burası neresi? Hatta Jason kim? Hiçbir şey bilmiyor ama bir şeyden çok emin. Bu işte bir terslik var.
PIPER bir sır saklıyor. Ünlü bir kişi olan babası üç gündür kayıp. Jason ve Leo'yla birlikte Melez Kampı adlı bir yere götürülüyor. İçinden bir his burada her şeyin açıklamasını bulacağını söylüyor ama her şeyi öğrenmek isteyip istemediğinden emin değil.
LEO çok becerikli. Melez Kampı'na yerleştirildiği, alet edavatla dolu kulübeyi görünce kendini hemen evinde hissediyor. Kulübe arkadaşları bir tanrının oğlu olduğunu iddia ediyor. Bunun sürekli hayaletler görmesiyle bir ilgisi olabilir mi acaba?  








Yan serimizin ilk kitabını okuma fırsatını sonunda bulabildim. ^^ Aslında kitap yaz başından beri elimde ama Percy Jakson ve Olimposlular bittikten sonra hemen yeni bir maceraya başlamak istemedim. Okuduktan sonra da daha önce okumadığıma pişman oldum. :D Piper, Leo, Jason... Hepsini ayrı ayrı sevdim.

Kitabımız bir otobüste başlıyor. Jason uyanıyor ve bir de bakıyor ki ismi dahil hiçbir şeyi hatırlamıyor. Yanında da en yakın arkadaşı olduğunu iddia eden Leo ve sevgilisi olduğunu öğrendiği Piper duruyor. Fırtına ruhları tarafından saldırıya uğruyorlar ve ardından yolları Melez Kampı'na düşüyor. Kitabımız, tam olarak burada başlıyor...

Kitap benim beklentilerimi fazlasıyla karşıladı. Riordan hangi hikayeyi nerede kullanacağını çok iyi biliyor. Ki kitaplarının bu kadar başarılı olmasının sebebi de bu bence. Çünkü Yunan ve Roma mitolojisinde o kadar çok efsane var ki... Kitapla ilgili beni mutlu eden en büyük şeylerden biri de başka Tanrı ve Tanrıça'ların daha yakından tanıtılmış olmasıydı. Aynı şeyler tekrar edilmemişti.

Eminim ki, serinin diğer kitapları ilkinden çok daha güzel olacak. Gönül rahatlığıyla okuyabilirsiniz. :')

Serinin Diğer Kitapları:

  • Kayıp Kahraman
  • Neptün'ün Oğlu
  • Athena'nın İşareti
  • Hades'in Evi
  • Olimpos'un Kanı (7 Ekim 2014'te çıkacak.)

Alıntılar:
* Jason gözlerini açtı. Düşmüyorlardı. Havada durmuş, nehrin yüz metre kadar yukarısında boşlukta sallanıyorlardı.
   Piper'a sıkıca sarıldı, Piper da duruşunu düzeltip ona sarıldı. Burun buruna geldiler. Piper'ın kalbi öyle hızlı atıyordu ki Jason neredeyse kızın kalbini hissediyordu.

* "Çok güzelsin," dedi Jason ona bakıp. "Piper, sen... Tam bir afetsin."

* Kherion ön ayaklarını bükerek Piper'ın önünde eğildi. Daha sonra tüm kampçılar aynı şeyi yaptı.

* "Of, gösteriş yapmasan olmaz mı?"
    Gıcırt? diye yanıt verdi ejderha.
    "Sana bir isim koymak gerek," dedi Leo. "Sana bundan sonra Festus diyeceğim."

* "Çiviler ve cıvatalar aşkına! Tabii ki korkmuyorum!" diye bağırdı tanrı.

* "Canavarlar," dedi Tristan McLean. Yanağından aşağı bir damla yaş süzüldü. "Canavarların olduğu bir dünyada yaşıyorum."

* Annabeth ve Jason göz göze geldiler. Jason onun bazı ipuçlarını bir araya getirdiğini anladı. Annabeth tehlikeli gerçeği görebiliyordu.


5/5



2 yorum:

  1. Fantastik türde kitaplar okumayı seviyorum. Önerilerin doğrultusunda bu seriye başlamayı düşünüyorum. Blogunu izlemeye aldım. İlgini çekerse ben de bloguma beklerim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oku derim ama ana serinin ilk iki kitabı pek sarmayabilir. Çünkü yaşları çok küçük... Fakat sonrası inan bana harika. :') Teşekkür ederiz. :')

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...